Candyman

Candyman är segerstas svar på hur silja line skulle sätt ut om det var en häst.:) haha, nä då men han är lite som de stora kryssningsfartygena. Stor vit och tar sig fram på ett klumpigt men ack så graciöst sätt.:):)
 
...................................................................................................................................................................
 
Vad pysslar du med om dagarna Candyman?
Jag äter, sover, drar iväg med vår allas groom Frida mot obestämda mål, går i skrittmaskin, tränar med Mads eller Annie och så sover jag lite till.:)
 
Låter som om du har det bra, men vad menar du med att "dra iväg", kan du gå lite djupare i den saken?
hehe, ja du, jag blev ju bekant med Frida (precis som du) för ungefär ett år sen. Gilalde henen från första stund, tänkte att det här är en man kan driva med, hehe, och mycket riktigt. Jag är förstås snäll mot henne, biter henne inte och sparkar skulle jag aldrig göra men att gå på promenad med henne är mycket roligare än när hon ska gå på promenad med mig. Hon har lixom ingen chans om jag väljer att vi ska gå till vänster istället för höger:):):)
 
Ta bara Frankrikeresan som vi gjorde tillsammans i våras.:) vi stannade ju på en galoppbana och vilade upp oss lite då vi var på väg hem, jag och Frida skulle ut och gå och då tyckte jag att galoppbanan var mycket intressant så jag drog åt det hållet, och Frida efter i andra änden av linan, hon släppte inte men röd om öronen var hon efteråt och arg. haha ni skulle ha sätt hennes utryck i ansiktet, glömmer det aldrig.
 
Hur tycker du träningarna går och tävlandet går nu för tiden då?
Jo men det funkar känner mig frisk och kry och nu på senare tid har Annie börjat rida mig och vi har jätteroligt, jag ahr en ny elev att lära kan man säga och här o mveckan avr vi på tävling hon och jag och kom på en tredje plats:D:D nu var det en miniplutt tävling en MSV C:2 men endå, det var roligt, med Mads tränar jag också hårt på de högre rörelserna och med honom är det också svårare tävlingar GP t.ex.  det är också roligt men trivdes endå riktigt bra på tävling då det bara var Annie och jag.:):)
 
Kärt barn har många namn säger man ju, har du det?
ett kärt barn vet jag inte om jag är men många smeknamn har jag, Candy är ju förstås det som folk tror att jag kallas, men tack vara Marie (Patrik kittels f.d groom) fick jag namnet Tussie som är för att jag valde att göra en egen vända i deras stall då vi var på besök i våras hos dem, jag lämnade Frida och drog iväg ensam, fick en kvast i huvudet på köpet men bara för det så fick jag namnet tussie som är hämtat från dne vita bråkponnyn från Ponnyakuten sesång 4. Se den och ni förstår.:) ananrs har vi ju Silja line som jag så finnt blev precenterad med och så bara de vanliga som grisen, korven, pollefjant och ja de vanliga helt enkelt som Frida säger till oss alla.
 
Vad är det bästa du vet??
Det bästa som finns och som förgyller mina dagar är att mobba Frida, så länge mads inte är närvarande så är fridas liv ett rent nöje att förderva ännu mer, precis som du så retar jag gallfeber på henne dagarna i ända, går i snigelfart till skritten, (har lärt mig av Chagini) vägrar gå in i lastbilen för att helt plötsligt hoppa in på två sekunder, kissa på stallgången (vadå kan inte hjälpa det) det sista behöver du inte säga till alla att jag gör.
 
Skulle aldrig falla mig in att säga det sista högt, för alla vet det redan Candyman, och fresten så är jag riktigt snäll mot Frida, skulle då aldrig dra från henne eller göra henne något dumt. Så det så!
 
Nänä, inte det, då tycker jag att du ska berätta om äventyret du hade på djurgården i sommras, eller varför inte den gången då du....
 
STOP!!! nu räcker det!!!! jag stälelr fårgorna OCH du svarar inte tvärtom!!!! och på djurgården vann jag faktiskt så det var ett himmla bra äventyr, så nu vill jag inte prata med dig mer för du är inge rolig längre.
 
Hej då.