En Debutt på två ben

Hej hej Weines blogg, japp idag fickk han vara kvar hemma i sin box dne gamle damråttan, istället tog mamma med sig mig och åkte till Sigtuna, första gången utanför gården på riktigt och nu äntligen förstår jag vad alla pratar om när de säger "åh vad roligt det var på tävlingen idag." och liknande komentarer.
 
(harkel) du Mackan du har inte tänkt på att presentera dig va??
 
ojoj då jamen hejsan det är ju Mc queen här:D:D:D, bättre så Weine??
 
Mycket:D:D:D
 
Ja var var jag... jo första turen i weines ferrari idag alltså fick sällskap av Chagini som tant annie skulle tävla och vi hade det trevligt han berättade jättemånga roliga historier för mig så blev lite ledsen när han hopapde av bilen innan mig men lugnade mig efter att han lovade på hela sitt enorma hjärta att han skulle komma tillbacka efter en stund och det gjorde han.:D:D:D
  Mamma hade puttsat och pollerat upp mig ordentligt så jag avr ju lätt snyggast p ridbanan, tror det kallas framridning, och eftersom jag avr så snygg så ville jag ju förstås visa upp mig på min bästa sida.:):)
Efter en lång stund i alla tre gångarter och så så skulle vi plötsligt gå in i ridhuset också och springa runt där, det var läskigt så mamma stöttade mig nästan hela vägen i, väl inne så var jag helt själv med mads!! det var ännu läskigare men han lixom gör något som får mig att vilja gå i alla fall så jag bet ihop och försökte men det gick inte, jag abra kunde inte slapna av men så lixom släppte det igen och så gick vi några steg framåt och sen låste det sig igen, domaren som var vår allraste bästa Anna-britta tyckte det såg så obehagligt ut att hon bad mads gå ut så inget skulle hända. Jag hade ju endå precis genomfört mitt alldeles egna kürprogram som jag gjort själv och Weine sa faktiskt att kür var det bästa man kunde tävla i så tänkte att de tvar lika bra att köra på dne direkt, men enligt domaren så var jag inte kvalificierad för kür ännu utan jag måste börja på de lägre klasserna, men någon had eju kunnat informera mig om det innan....jaja nu är debuten gjord och vad sk aman säga bättre lycka nästa gång kanske men men... för att inte göra någon besviken så kan jag ju säga att jag var snyggast på hela sigtuna just denna fantastiksa vårdag så något var ju bra i alla fall.:D:D:D:D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
tjingtjong, puss och kram
/// Mc Q