Hej då kossor vi ses till våren

Idag har jag haft en otroligt bra dag, morgonen var ju betydligt bättre idag för idag fick JAG frukost först av alla, Frida vet hur det ska vara hon.:):):):) sen så städades min lägehet medan jag i godan ro tittade på och njöt över att inte behöva göra det själv.:D:D:D Så skönt med hemhjälp och perssonliga asistenter, behöver inte göra något själv.:D:D
 
Mads kom vid kvart i åtta och blev jätteglad då han såg att jag var första hästen för dagen, men hallå lixom, klart jag är första hästen här, vad tänkte han på igentligen? jag är ju alltid första hästen här om inte jag har vilodag så jag förstod inte riktigt varför han blev överraskad, men men, passet var som i går ungefär, fast vi var inne idag för det blåste så och regnade lite och det gillar varken jag eller Mads att träna i, så inne i varma ridhuset blev det idag och som jag sa så tog vi det ganska lungt, lallade omkring i obestämde cirklar och vise inte riktigt vart vi skulle, men efter cirkus 40 minuter var vi klara med vår träning och då kom Frida och hämtade mig. 
  En sak som är mycket märklig tycker jag, det är att hon dyker alltid upp lagom till våra pass är slut och hon lämnar oss alltid precis innan vi ska börja träna, vad i hela friden gör hon under själva träningspasset undrar jag då!?!
Är det inte meningen att hon ska vara med och träna eller har jag missuppfattat hela poängen med träning, vad gör hon igentligen min tösabit? Min teori är i alla fall att hon sätter sig och äter godis och kollar på film medan jag kämpar och sliter och när jag är klar kommer hon precis lika pigg och glad som innan passet och jag är helt slutkörda, jag vill veta vad hon gör, jag vill, jag vill.
 
På Em promenaden idag så regnade det men jag var tvungen att gå utomhus endå, för det var så mycket folk i ridhuset så Frida bestämde sig för att vi skulle gå rung gården till att börja med så på med regnkläder och så gick vi. Vi kom ungefär fem meter utanför gårdsplane då jag hör OCH ser KOSSORNA!!! och då tvärstannade jag, ALDRIG att jag tänker gå förbi där sa jag till Frida, hon tittade på mig och skrattade, jag tittar, nej snarare blängde uppjagat tillbaka på henne och fnorkar och då gick hon med på att vända hem igen och gå på utebanan, mycket bättre för mig, jag var nöjd och som ni vet, en nöjd Weine är en GLAD Weine.:D:D:D
kossorna var nämigen på väg att åka hem till sin vinterbostad där av allt oväsen och alla kossor p ået toch samma ställe och där av en frustrerad liten häst.:):) och där av en smart groom som inte ville börja bråka.:D:D:D
 
Sen hade vi mysstund och jag fick socker och hon klappade och kliade mig och bara var super snäll mot mig.:D:D Socker sitter ju aldrig fel och nej alla barn där ute man får inte äta godis i veckorna men efter som jag är som jag är så får jag det för annars blir jag så sur och jag vill ju vara söt och då krävs det socker för att vara det.:D:D:D