Hejsan bloggen

hejsan bloggen, weine här igen.:D:D:D tysdkland var kanon men jag tänkte att jag och maria eventuellt sak knoppa p ådet inlägget lite senare, nu tänkte jag nämligen bara introdusera er i en ny kategori nämligen "gästbloggarna" haha japp de tär lika bra att jag har en sån för ibland hinner jag ju inte skriva elle rockså så är jag och Frida ifrån varandra som till exempel under denna resa, då hon var hemma och jag var hos putte.:) ja alltså vi kan ju faktiskt vara ifrån varandra men de tvar lite konstigt, men maria är en bra extra mamma så jag var nöjd nedå. :)  Men nu kanske ni undrar vem som tog handom Frida medan jag inte gjorde det och eftersom detta är en hästblogg och drivs av mig (som är häst) så var det ju förstås en häst som tog handom Frida unde rveckan och där av den nya kategorin "gästbloggarna". En till bra sak med denna nyhet är ju att jag eventuellt inte kommer skriva varje dag utan ber någon i stallet skriva om deras dag, och nej jag kommer inte sluta men där emot komme rjag försöka få denna blogg att bli lite roligare.:):)  jag ber er att inte bli ledsna för här kommer Fridas skyddsängel som tagit handom henne under veckan....(trumpetljud)....D2:D:D:D:D:D:D
 
...........................................................................
 
 
Ja, hej där jag heter D2, ja alltså jag r den där hästen som är stor och fux som står fyra boxar in i stallet och som alltid är jättesnäll.:):) och det är även jag som gör rolig min på bilden här ovan.:):):)  ja...ha...Weine ville veta hur Frida har haft det och skött sig unde rveckan då han var ivög, alla vi här vet ju att hon kan avra lite bråkig så han bad mig hålla koll på henne och jag ahr haft koll...mycket koll.:D
  Jag har tagit handom henne som en liten fågelunge som just lärt sig flyga, och jag har fått henne at tint evara skraj att galoppera också, så kul, hon och jag hade en lektion på utebanan och jag vet att hon inte galopperat sen Flamenco åkte i typ augusti så hon var lite skraj sa hon, men jag tänkte okej, då tar vi det lungt och sen vips så galopperade vi varv på varv på varv, runt runt runt. helt okej, jag sprang ju mäst men hon var som ett barn som just lärt sig något nytt och är super glad över det.:):)trevligt när man kan hjälpa till.
Vi har också vart i på turer i skog och mark och sånt gillar jag bara saker och ting kan sluta vara så läskiga, men då vände det så då var det Frida som peppade mig och då gick det bättre, Frida är så bra på det där med skog och amrk ridning, hon är som gjord för att vara där och hon vet precis var man kan sätta fötterna och inte, men hon låter mig endå tänka själv och göra själv, även fast hon styr och bestämmer riktning, vi var int eute på super långa turer men de lär komma för jag hörde hur hon började drömma sig bort.:):)
 
Jag vet inte riktigt vad jag mer ska säga om veckan mer än att det har varit soligt och väldigt varmt och att jag har haft det toppen, och jag gjorde som weine sa jag tog handom hans mamma och nu är han hemma igen och hon är hel och ren så jag klarade nog av uppgiften ganska bra.:):)
 
hej då
 
MVH  D2
 
Som jag skrev jag tog handom Frida bra under veckan, även när hon ramlade ihop över min hals och skrattade av lycka efter galoppen.:):)
Lite fart och Fläckt.:D:D
 
Weine ledsen men jag hånglade uppp hen också hon smakade så gott så jag åt nästan upp henne.:):) men du sa ju att jag skulle hålla henne hel och ren så då gjorde jag det.:):)