snögubbar

Nu är det på detta vis att jag är en mycket begåvad häst med en lagom rund mage och med lagom yvig svans. Det mästa är lagom när det gäller mig, men ensak är inte lagom och det var ju då den lilla ditaljen att jag (alltså den begåvade hästen) är för stunden HUR pigg som helst, hopp och studds säger jag bara. 
Måste endå säga att jag har det bra med en mamma som orkar med mig för trots att jag hoppar och studdsar runt i snön när hon tar mig på äventyr så står hon endå efteråt i stallet och kliar mig precis där jag vill och tycker behövs, hon bara gör det och jag bara njuter.:-) 
 
Idag var en sån dag, alltså en sån där promenad dag för mads behagades inte besöka mig idag...heller...han har varit borta alldeles för länge nu. 
Imorrse var jag jätteduktig på promenaden tyckte jag rev bara ner julbelysningen på utebanan men annars så var jag jätte glad och snäll. :-) klapp på manken för det. 
Men på eftermiddags promenaden så var jag inte alls lika duktig om ni nu ska börja fråga mammsen. Men vadå!!??!?!?! Jag gillar snö, alla töser i stallet går ju endå runt och sjunger " do you want to build a snowman!" Så jag tänkte OK jag gör väl det då, men då morrade mammsen så där så det kom endå från hennes mage lixom. Och fresten så är det ganska svårt att göra snögubbar när man är häst så jag körde mer på en hopp och studds variant så där som tiger i nalle phu vet ni. " man hoppar och studdsar och tjoar och stimmar och didelididdeledoooo." Typ något sånt sjunger ju han. Hade väldigt kul i alla fall, men sen tvingade mamma mig att promenera tio minuter extra bara för att jag "tramsade" så... 
Men åter till det där med att hon endå myser med mig trotts allt som jag hittar på. Efter tillägstiden så borstade hon mig och mös med mig endå:-) så imorgon ska jag leka i snön igen så kanske hon myser ännu mer med mig då:-) :-) :-) 
 
Tjing